Χωρίς δράση λίγα μπορούν να γίνουν. Το διάβασμα και η μελέτη μπορεί να δώσει κυρίως γνώση. Πρέπει να δραστηριοποιηθείς για να μεταφράσεις τη γνώση σε αποτελέσματα και κατανόηση. Ένα γραμμάριο πράξης αξίζει περισσότερο από τόνους διδασκαλίας Μαχάτμα Γκάντι (1869-1948 , Ινδός ηγέτης)

Πώς έφαγαν 250.000 ευρώ για έργο-φάντασμα στο Μέτσοβο -Ακόμα περιμένουν το Mobile Portal του δήμου


Πώς έφαγαν 250.000 ευρώ για έργο-φάντασμα στο Μέτσοβο -Ακόμα περιμένουν το Mobile Portal του δήμου

WiFi περίμεναν στο Μέτσοβο και WiFi δεν είδαν! Καταπέλτης ήταν το πόρισμα της Ψηφιακής Σύγκλισης για ένα έργο-φάντασμα το οποίο κόστισε το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 245.000 ευρώ αλλά....




 ποτέ δεν λειτούργησε. Στην έκθεσή του, το κλιμάκιο ελέγχου σημειώνει μία προς μία τις ελλείψεις και τις παρατυπίες στο επίμαχο έργο και εισηγούμενο την απένταξη του, ζητεί την επιστροφή του συνόλου των δαπανών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του epiruspost, η σημερινή Δημοτική Αρχή Μετσόβου φέρεται αποφασισμένη να οδηγήσει το θέμα στη δικαιοσύνη προκειμένου να απαντηθεί το βασικό ερώτημα στην υπόθεση: Πού πηγαν όλα αυτά τα λεφτά.
Το έργο είχε ενταχθεί κατά την προηγούμενη προγραμματική περίοδο και είχε παραληφθεί από τη Δημοτική Αρχή του Κώστα Τζαφέα. Όλα ξεκίνησαν το 2009 όταν ο δήμος Μετσόβου προκήρυξε το διαγωνισμό για το έργο «Mobile Portal για την ενημέρωση των πολιτών με στόχο την προώθηση ευρυζωνικών δικτύων τοπικής πρόσβασης στο Δήμο Μετσόβου». Συνολικός προϋπολογισμός 245 χιλιάδες ευρώ.
Το έργο περιελάμβανε δύο τύπους παρεχόμενων υπηρεσιών:
α) Τύπος 1 : Υπηρεσίες ειδοποίησης (push services, alert services). Στην κατηγορία αυτή ανήκουν υπηρεσίες ενημέρωσης που ενεργοποιούνται εξ αιτίας ενός γεγονότος (ενός εκτάκτου συμβάντος ή την διεξαγωγή μιας εκδήλωσης) και που μεταβιβάζουν πληροφόρηση για αυτό το γεγονός στον χρήστη της υπηρεσίας (Δημότης, Υπάλληλος Δήμου, Δημοσιογράφος). Το σύστημα ενημερώνει τον χρήστη μέσω SMS.
β) Τύπος 2 : Υπηρεσίες ενημέρωσης κατ' αίτηση (pull services). Στην κατηγορία αυτή ανήκουν υπηρεσίες ενημέρωσης που προϋποθέτουν την αποστολή, κάθε φορά, ενός αιτήματος από την πλευρά του χρήστη (πολίτης), δηλαδή ενός SMS που ενεργοποιεί μια διαλογική υπηρεσία. (π.χ. Ο πολίτης επιθυμεί να λάβει ενημέρωση για την πορεία ενός αιτήματος. Στέλνει SMS με τον αρ. πρωτοκόλλου, και λαμβάνει ένα SMS με την κατάσταση που βρίσκεται το αίτημα του).
Το έργο είχε ανακοινωθεί και στην ιστοσελίδα της Ψηφιακής Σύγκλισης, πρόγραμμα από το οποίο χρηματοδοτήθηκε: http://www.digitalplan.gov.gr/portal/resource/MOBILE-PORTAL-GIA-THN-ENHM...
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε και αναδείχτηκε ανάδοχος η εταιρεία INFOTRIP η οποία ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της την... επιτυχία του Μετσόβου: http://www.infotrip.gr/el/%CE%97%CE%95%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%...
Το έργο παραδόθηκε στο δήμο Μετσόβου και φυσικά εξοφλήθηκε, όμως οι κάτοικοι της περιοχής και οι επισκέπτες δεν είδαν ποτέ να λειτουργεί η υπηρεσία WiFi. Ενα έργο για το οποίο ξοδεύτηκαν περίπου 250 χιλιάδες ευρώ δεν λειτούργησε ποτέ, ο εξοπλισμός που προβλεπόταν έμεινε άφαντος όπως και το Wi-Fi του δημου Μετσοβου.
Στη 17σέλιδη έκθεση της Κοινωνίας της Πληροφορίας, που συντάχθηκε μετά τον επιτόπιο έλεγχο, αναφέρονται αναλυτικά τα εξής:
- Το έργο στο σύνολό του βρέθηκε μετά την επιτόπια επαλήθευση ως μη λειτουργικό, καθώς το σύνολο των προβλεπόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες δεν ήταν σε λειτουργία, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του υπό προμήθεια εξοπλισμού και έτοιμου λογισμικού δε βρέθηκε.
- Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού εξοπλισμού δεν βρέθηκε στο Δήμο Μετσόβου ή σε άλλο χώρο που είχε προδιαγραφεί. Ακόμη και οι δύο εξυπηρετητές που βρέθηκαν στους χώρους του Δημαρχείου δεν χρησιμοποιούνταν για τους σκοπούς του έργου.
- Το σύνολο σχεδόν του έτοιμου λογισμικού δε βρέθηκε εγκατεστημένο, ούτε παρουσιάστηκαν οι άδειες χρήσης στο κλιμάκιο ελέγχου.
- Το λογισμικό εφαρμογών που υποστηρίζει την παροχή της υπηρεσίας αμφίδρομης αλληλεπίδρασης επιπέδου 3 προς τους πολίτες βρέθηκε εγκατεστημένο με τις αρχικές ρυθμίσεις, χωρίς καμιά τροποποίηση. Η εγκατάσταση είχε γίνει πρόσφατα, λίγο πριν τη διενέργεια της επιτόπιας επαλήθευσης, εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων που είχαν θέσει εκτός λειτουργίας τις εφαρμογές και την υπηρεσία. Βέβαια δεν παρουσιάστηκαν στο κλιμάκιο ελέγχου στοιχεία που να αποδεικνύουν τη λειτουργία εφαρμογών και τις υπηρεσίες σε παρελθόντα χρόνο.
Η υπηρεσία ενημέρωσης- βασικής πληροφόρησης επιπέδου 1 για τα γεγονότα- εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στο Δήμο βρέθηκε σε λειτουργία, μετά όμως από επικοινωνία με τον ανάδοχο το κλιμάκιο ενημερώθηκε ότι ο εξοπλισμός που φιλοξενεί την υπηρεσία δεν είναι εγκατεστημένος στο Δήμο Μετσόβου.
- Δεν τηρήθηκαν οι κανόνες δημοσιότητας για το ΕΣΠΑ από τον Δικαιούχο, όπως προβλέπονται από τον οδηγό πληροφόρησης και δημοσιότητας του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».
- Δεν κατέστη δυνατή η παρουσίαση αρκετών παραδοτέων ή και άλλων στοιχείων που αποδεικνύουν την υλοποίηση υποστηρικτικών δράσεων του έργου, όπως η εκπαίδευση χρηστών ή η παραγωγική λειτουργία, παρόλο που υπάρχουν πρακτικά παραλαβής για το σύνολο του φυσικού αντικειμένου.

 







http://www.iefimerida.gr/news/146705/%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%AD%CF%86%CE%B1%CE%B3%CE%B1%CE%BD-250000-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CF%86%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CF%84%CF%83%CE%BF%CE%B2%CE%BF-%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%BF-mobile-portal-%CF%84